Wednesday, November 19, 2014

KELAHIRAN ANAK PERTAMA KU

Bismillah...
Assalamualaikum,

Lamanya tidak berblog. sememangnya kesibukan masa mencemburiku. Jadi peluang berblog sangat membataskan sedangkan dihati ini ingin sangat berblog seperti rakan lain. Berkongsi kegembiraan kesihatan dan keceriaan. Kesedihan? Sebenarnya kehidupan ini tidak lekang dengan pelbagai dugaan dari Nya. Kita insan biasa lemah tidak berdaya. Perkara itu adalah biasa tetapi dalam agama Islam sememangnya tidak menggalakkan kita terlampau merenung kesedihan seolah2 kita akan hidup bersamanya. Jom saya kongsikan kegembiraan saat melahirkan puteri sulungku.

29 September 2014 - 4:30 subuh
Seawal waktu ini saya telahpun bersiap sebab dihati ingin menghabiskan kerja d opis sebelum menjelang tarikh bersalin sebenar 08 Oktober 2014. Dengan rasa rajin pegila membasuh kain sebaldi setelah itu mandi awal dan ingin bersiap solat subuh dimana 4:50 pagi tetapi ketika mandi itu terasa lain pula kencing tiba2..ingatkan kencing ja.. so ambila air wudhu ..baru nak kebilik, tumpah lagi air..ermm..bingung..rehat kjap..trus amik air wudhu lgi..pas amik wudhu lagi..tumpah lagi...rasa lain da..sbb berdiri ja air tumpah..jam da mnunjukkn kul 6.00 pgi..kol hubby minta antar ke hospital. disana mendaftar sehinggala dimasukkan wad.sangat stress sebab ini anak pertama..rasa takut bingung gembira stress semua adaa..ditahan 24 jam coz teda tanda2 sakit bersalin atau bukaan. 

01 Oktober 2014 - 3:45 petang
Tepat waktu ini 1 Oktober 2014 setelah berhabis tenaga menahan sakit dan dugaan ditempuh akhirnya puteri ku selamat dilahirkan ... disebabkan mengambil suntikan tahan sakit paling lucu apabila nurse yang memegang anakku bertanyakan status jantina anaku dalam keadaan samar aku pun menjawab 'lelaki'..suami yang berada disisi ketika itu tersentak dan menegurku...'tengok betul2 syg' katanya...nurse juga mencelah..'mama..lihat betul2'..ku bukakan mata dengan terang dan senyum germbira..'perempuan'...Alhamdulillah...


Bagi yang sedang hamil dan bakal lahir anak pertama ...perkataan sakit memang akan menerjah diminda...sebenarnya debaran tu memang akan ada sebab ibu yang tidak berpengalaman banyak sangat pertanyaannya..seperti saya..hihi..kadang Allah bagi ibu2 rasa sakit nak bersalin ..ada yang tidak..ada yang mudah..ada yang sukar..oleh itu,pengalaman kita sangat berbeza..bukan sama tahu..nak dipermudahkan banyakkan berdoa.zikir...sangat membantu..kerana Allah Maha Mengetahui apa yang Dia Kehendaki...
Alhamdulillah juga sepanjang kehamilan saya tidak mengalami sebarang alahan..cuma pembawaan ketara ialah saya tidak suka berhias. sebab tu igat anak lelaki tetapi bila di scan anak perempuan...sebab tu saya jawab anak lelaki..itula asbabnya..

**setakat ini coretan kelahiran pertamaku**

AYaNgcuE- Mama Auni Batrisyia
                -Love first Oct 2014- 
                                                                             - to be continue-
 
In Category :

No comments:

Post a Comment