Friday, November 28, 2014

Anak Bijak Dalam Kandungan

Omega Guard



Assalammualaikum,

       Pada petang yang tenang ini saya selitkan masa untuk update blog tak seberapa ini. Si puteri kecilku yang sudah berumur 1 bulan 28 hari menyebabkan hatiku lega kerana berlalu saat dia mendapat penyakit kuning. Bercakap pasal kuning nanti saya akan kongsikan dalam diari Mama Auni ya. Sekarang ni nak kongsikan kebaikan Omega Guard dalam kehidupan sehari-hari. Walaupun omega guard adalah suplemen moden tetapi saya pun baru mengetahui bahawa kandungan Omega 3 yang diperlukan dalam tubuh juga adalah makanan Sunnah. Kandungan DHA dan EPA sangat digalakkan bagi perkembangan otak bayi. Saya?...amalan pemakanan Omega Guard sepanjang mengandung telah saya amalkan sejak kandungan dihujung bulan ke2. Saya kurang memerlukan susu formula ibu hamil kerana kandungan yang saya kurang pasti akan kandungannya. Lagi pun omega guard shaklee sangat berkesan pada saya seblum saya mendirikan rumah tangga lagi. Diantara kebaikannya ialah dapat mengurangkan kadar kolestrol saya sebab pemakanan saya yang agak tidak seimbang.Alhamdulillah sangat membantu.

Jom lihat salah seorang testimoni omega guard.


Mengapa saya memilih Omega Guard Shaklee adalah bukan sebab saya SID tetapi sebelum ini saya ada juga mengamalkan brand lain tetapi tidak dapat merasakan keberkesanannya. Saya pun kurang arif dimana kesalahan brand lain tetapi Omega Guard shaklee terasa kelainannya dimana tahap kolestrol yang sangat boleh dibanggakan dengan tubuh badan saya yang berada ditahap BMI yang tidak seimbang. Sebab itu sepanjang mengandung saya memilih omega guard dalam set hamil shaklee saya disamping membantu dalam perkembangan otak anak yang dikandung.


 Carta dan jadual yang ditunjukkan menunjukkan perbezaannya. Nyata bukan?..kandungan EPA dan DHA begitu tinggi dan anda boleh rasa setiap kali makan suplemen omega guard shaklee kandungan minyak ikan akan mula terasa di mulut tetapi tidak brand lain yang tidak memberi sebarang kesan akan minyak ikan yang terkandung didalamnya.

Sebagai seorang ibu kita berhak memilih yang terbaik untuk sikecil, kitala yang akan membentuk masa depan mereka. Tidak juga terlewat bagi kanak-kanak berusia 3 bulan dan keatas. Ibu yang menyusukan sikecil masih boleh mendapat khasiatnya melalui susu ibu dan anak yang sedang membesar dan sedang bersekolah dan menyambung pengajian tinggi juga masih boleh mengamalkannya.

Omega guard bukan sahaja kaya untuk perkembangan otak tetapi banyak lagi kebaikan yang terkandung didalamnya.

Bijak dahulu bijak sekarang!!

Dapatkan penerangan percuma dari saya.
Boleh pm melalui facebook dan hubungi saya sue 0138835284
COD Sembulan, Kota Kinabalu,Tanjung Aru,Likas,Penampang, Putatan
Pos seluruh Malaysia
In Category :

No comments:

Post a Comment