Tuesday, February 10, 2015

BADAN RAMPING DAN KULIT MUDA SEPERTI ROZITA CHE WAN


Assalamualaikum semuanya,

   Entri hari ini saya ingin berkongsi betapa gembiranya saya apabila salah seorang kawan lama yang tidak berjumpa sejak bersalin menyatakan bahawa badan saya telahpun agak kecil.Ops, takdela kecik sangat macam model tetapi lebih baik dari sebelum kahwin katanya. Alhamdulillah, rasa macam tak percaya ja, tetapi itulah kenyataan paling ikhlas pernah saya jumpa. Emm, bukan nak mengada tetapi itulah cerita sebenar.

  Untuk mendapatkan badan ideal seperti waktu remaja adalah tidak mustahil. Bayangkan berat kini adalah 85kg dan ideal adalah 60 kg sesuailah dengan ketinggian yang ada. Jauhkan?.Mustahil atau tidak itu bergantung kepada keyakinan kita terhadap tubuh kita. Apabila kita selalu berpandangan negatif terhadap tubuh pasti tubuh juga akan melayan  negatif yang cuba kita gambarkan. Artis seperti Rozita Che Wan adalah seorang yang sangat positif dan komited terhadap tubuhnya. Bayangkan artis seusianya yang hampir 42tahun masih lagi maintain.

    Apa yang boleh dilihat melalui pendirian Rozita Che Wan ialah "konsisten". Mesti ada yang kata suplemen ni setakat makan tak ada result. Amalan pemakanan suplemen bukannya ubat hari ini makan besok kurus. Tidak. Itu adalah cara yang tidak selamat sebab kita tidak tahu apa bahan yang terkandung dalamnya. Mari kita terjah tips kecantikan beliau:

1. Konsisten penting dalam usaha bersungguh-sungguh menjaga luaran dan dalaman.
2. Beliau sentiasa dilihat seperti mengamalkan awet muda. Awet muda yang ingin disampaikan adalah sentiasa ingin kelihatan muda dan tidak memikirkan usia tuanya. Contoh, lihat sahaja cara penampilannya walau mempunyai anak yang sudah dewasa,tidak sedikit menunjukkan bahawa dia sudah mempunyai anak sebesar itu. Malah boleh mendapat anak yang comel hasil perkahwinannya bersama Zain Saidin.




3. Dalam usianya yang melebihi 40 tahun juga,beliau kekal kuat bertenaga dan sihat mengandungkan  anaknya. Kesihatan yang dijaga membolehkan beliau bertahan dengan tenaga seusia itu. Sepanjang mengandung juga dia tidak mempunyai sebarang kompilasi yang biasa wanita hamil alami. Menakjubkan? Teruja tak?..Mesti teruja.

4. Disiplin. Pernah melihat rancangan tajaan Pureen's untuk bayi Che Ta ni. Suaminya Zaid Saidin menyatakan bahawa sebelum mengandung dia tidak menjamah sebarang nasi sebagai menjaga diet makanan.Setiap makanan yang dimakan bukanlah sembarangan kerana  beliau menyifatkan makanan seperti nasi, goreng,fastfood dan minuman manis adalah makanan yang akan menggangu dietnya disamping mengurangkan risiko mudah mendapat penyakit. Namun sepanjang mengandung sahaja pantang itu dilanggar kerana ingin memenuhi kehendak bayi diperut katanya.

5. Senaman sit-up perut. Bagi mengekalkan perutnya yang rata itu, dia akan melakukan sit-up kerana senaman itulah yang akan membantu mengekalkan perut dan pinggang yang ramping.

6. Dalam pada itu Rozita Che Wan juga tetap mengambil suplemen kesihatan untuk mengekalkan tubuh yang sihat.

Tips yang diamalkan oleh Rozita Che Wan amatlah mudah diikuti cuma untuk diamalkan adalah sukar kerana keadaan sekeliling yang di penuhi makanan segera dan kurangnya aktiviti senaman yang dibuat. Sikap negatif yang ada pada kita buat diri kita nampak tua. Macam saya yang kurang positif dengan riadah dan makanan sihat.

Tetapi apabila bersama dengan Shaklee kehidupan saya perlahan-lahan berubah. Ilmu penyakit dan perubatan semakin didalami. Sebelum keadaan menjadi parah adalah lebih baik kita mengubati. Mengapa sebenarnya tubuh kita perlu ada vitamin? Sebab vitamin yang wujud dalam tubuh boleh menjadi antibiotik atau penahan segala penyakit. Sebagai contoh Omega 3 penting untuk mencegah kepada asid kegemukan. Disebabkan itu sepanjang saya menyusu saya mengamalkan omega guard bagi mengelakkan asid gemuk masuk kedalam tubuh.


Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita.

Fungsi EPA
  • Mencegah kanser
  • Mencegah pembekuan darah
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Baik untuk pesakit jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mencegah penyakit darah tinggi                

Tugas DHA
  • Mencegah asma
  • Meningkatkan daya seksual
  • Mencegah sakit kulit
  • Mengelakkan kanser payu dara
  • Mengelak kanser prostat
  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan
Salah satu kebaikan Omega 3 yang terkandung dalam Omega Guard ialah;

Omega 3 meningkatkan hormon Leptine yang mengawal selera makan dan akan terasa kenyang lama. Berdasarkan pengalaman setiap kali menjelang sebelum makan telan dahulu 2 biji Omega Guard dan rasa selera makan akan berkurangan. Sangat jatuh cinta dengan Omega Guard ini. Salah satu sunnah Nabi adalah mengamalkan makanan yang bersumberkan Omega 3. Dan inilah yang saya amalkan.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:

Suriyawati Misrie
♥ sms/whatsApp: 013-8835284
♥ Emel : suezid@gmail,com
♥ Fb: www.facebook.com/Ayangcuepage sila klik LIKE utk info terkini


.

Make Money at : http://bit.ly/copy_win

No comments:

Post a Comment