Thursday, September 19, 2013

KENAPA SHAKLEE??

Mesti orang tertanya-tanya napa shaklee asyik jadi pilihan..apa istimewa shaklee..betulka suplemen ni boleh membantu...sepatutnya saya perlu perkenalkan diri awal permulaan blog ini dbuka..tetapi memandangkan saya ni totally out dengan blog ni..so, terus redah buat semua ni masukkan semuanya sebab blog yang lama dah lama hilang n x aktif..kesiankan..nak update pun x masa..masa ada cuma sibuk tu diluar kemampuan saya..

perghhh..nak tunjukkan intro pun macam orang x pernah belajar karangan kan,,..hihi..yala..lama dah x masuk belajar...yang tahu arahan bos suh buat itu ini,,..
Mesti semua orang tertanya-tanya..kenapa shaklee...okla..sejarah kenal shaklee ni saya macam kenal masa sekolah rendah atau sekolah menengah...ujung tahun ja balik bercuti di kampung..dipendekkan ceta kampung ku memang jauh dari pekan..siapa x kenal kaki gunung kinabalu..ah itu lah area kampungku...ditakdirkan sya jatuh demam la..dan saya minta makcik belikan ubat di gerai(koperasi kalau dikampung) tapi kalau nak tunggu kedai dibawah bukit tu kompom demam panas ku boleh naik berapa tinggi pun xtaw..kebetulan makcikku pengedar shaklee..botol tu bersusun atas rak tv...saya manala tahu apa2 masa tu..budak sekolah katakan...pesan punya pesan dia cakap xyah la ubat..amik 2 biji suplemen tu ja..dia ckp anak2nya makan suma ok..adey..was2 time tu...tapi pening n demam punya pasal telan ja la..disuruhnya rehat..tekezut bangun paginya sya bebas demam...xtaw apa nama dibagi..tetapi yang masi dingatan botol shaklee...tetapi sekarang kalau demam tu amik nutriferon taw ostematrix..

Sebab musabab yang paling penting ialah sebab saya menjaga kesihatan sekeluarga memang penting...berasal dari keluarga yang sihat 100% adalah mustahil bukan..even doktor pun sakit..sya ingat dr akan sihat tetapi mereka pun manusia juga,,,kadang ada dr yang berpenyakit teruk dari kita..waAllahualam..oleh itu..kesihatan bukannya datang sesuka hatinya...cuma Allah memberi kita peluang untuk berusaha mencegah dan berusah menghindar dari penyakit bukan...MasyaAllah, sememangnya ketentuanNya adalah adil...tetapi kita banyak mengeluh kan,,,lagi kita mengeluh lagi sakit kita dibuatnya..

Saya pernah pengsan2...tahap kolestrol pernah tinggi..ngerii..itu ja yang saya boleh bayangkan..fikiran pun selalu stress..stress sangat2 ..keja ku tidak setimpal dengan jawatan yang diberi..kalau ikutkan senarai tugas memang relax.tetapi saya x taw kenapa tempat keja ku ni kejanya macam2...imagine la..sorang yang pegang kewangan..macam2 pula dibuat...bukan senang..pastu x termasuk keja lain...u ols..sya ni pun 2 tangan 1 hotak juga ...mana bole pegang semua kan..stress..

degupan jantungku sentiasa lemah coz penat sangat keja tekanan menyelubungi hari2...hari2 ku berdoa agar sentiasa dalam keadaan sihat walafiat..untuk itu ..ku terfikir,,,xkan nak membiarkan diri dihimpit tekanan,,

shaklee muncul bila kawanku promote produk ni..waaaa...saya x pikir panjang terus nak jadi ahli..sebab apa...sebab saya pilih kesihatan secara sihat..dan yang lucunya kawan kata boleh bagi kehidupan yang baik...iyaka...ni baru berbunga-bunga untuk serius..sebab si kawan da berjaya.aduhhh..kenapala ku lambattt..hihihi...bukan rezeki lagi kan...ya wahab..ya razak..ya latiff...

jadi apa yang kita tunggu n lihat

Sihat tapi tekanan?
Sihat tapi selesa?
Sakit dan tekanan?
Mana satu adalah diri kita?..tunggu..lihat..cemburu..

HUbungi saya..
Suriyawati
SID868306
email: suezid@gmail.com
facebook: ayangcue
FB Fanpage : ayangcuespage
COD area Kota kInabalu dan sekitarnya..
Pengahantaran pos ke seluruh Dunia...
In Category :

No comments:

Post a Comment