Thursday, December 4, 2014

Kurus Cara Selamat Moden vs Sunnah


Assalam,..

Rata-rata daripada kita mengidamkan badan yang kurus cantik bukan..iyala siapa jugak berkehendakkan berisi sangat..Namun, kadang ada juga yang mahu berisi sebab terlampau kurus..okei..topik harini yang nak kurus dulu ya..al-maklumla saya juga maw kurus gtewwrr..

          Mana yang kita nak mulakan dulu..
          'Buang lemak duluka'
          'Buang Makananka'
          'Aktif bersenam'
          'Beli pil 'Segera' - makan arini bsok kurus ( selamat ka)
          'Makan sayuran sahaja dalam menu sehari2'
          dan banyak lagila...

Berdasarkan pengalaman remaja saya la kan, saya amalkan pil jamu..perghh..bila makan tu..perut memulas macam nak pengsan..dalam beberapa jam menahan sakitnya..iya..kurus cepat la..dalam 3 minggu nampak,,...kesan daripada amalan jamu itu..saya dapati sesuatu benda keras dalam payudara saya..dan syukur selamat dibuang disebelah tu sekecik 20sen...pada tahun 2004..setelah itu tumbuh lagi pada tahun 2005..sangat mendukacitakan..dan saya tahu itu adalah disebabkan pengambilan jamu yang tidak berdaftar dengan selamat di Malaysia..kandungannya juga tidak diyakini..
      Setelah itu, saya tidak berani mengambil sebarang pil kurus tanpa kelulusan kkm..sehingga la berjumpa dengan shaklee..suplemen yang sangat mudah dan bahannya dijaga rapi mengikut piawaian yang sangat terbaik.Saya lihat ramai kesan postif keatas orang sekeliling yang mencubanya..oleh itu saya mencubanya..namun ketidakpekaan saya membuatkan badan saya bertambah naik..Buat masa ni,badan agak naik kerana semasa hamil sehingga pantang ni tidak boleh mengambil pil kurus..kan..tetapi saya ada mengamalkan suplemen moden ini bercampur yang sunnah..bagaimana ibu hamil praktikkan semasa hamil,..sya juga amalkan nya untuk kurus.. Ketika saya amalkan itu, bukan saya yang perasan..tetapi orang sekeliling..Anda bole mencuba:
Resipi ini..

Pada waktu pagi seblum makan amalkan meminum cuka epal/jus delima..(boleh search google sebab hp sya x dpt save gambar )
Tengahari sebelum makan amik 2 biji omega
manakala sebelum makan malam amikla 2 biji lecithin (bergantung kepada bajet anda)
Malam sebelum tidur amikla alfalfa 2 Biji bagi melegakan penghadaman



Diantara fungsi suplemen adalah seperti berikut:

Alfalfa;
1. Membersihkan usus
2. Menyahkan toksin dalam badan

Omega Guard
1. Mengawal kolestrol dalam badan
2. Mengawal obesiti

Lecithin
1. Memecahkan lemak dalam badan
2. Membantu proses pelangsingan

Berdasarkan pengalaman tersebut saya cuba untuk berkongsi kebaikan mengamalkan cara sunnah dan moden untuk mendapatkan hasil yang terbaik. Jika dilihat memang fungsinya sama tetapi  kandungan yang terdapat pada tiap suplemen tersebut adalah berbeza. Saya juga sarankan agar anda sentiasa memilih yang terbaik dalam pengambilan suplemen  harian. Bagi mendapatkan tubuh badan ideal dengan cara selamat dan sekaligus melindungi kesihatan dalaman pilihla gabungan moden dan sunnah. Gabungan mantap menghasilkan hasil yang mantap insyaAllah membantu.


No comments:

Post a Comment